poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Code Geass- Lelouchu umarł?


Code Geass- Lelouchu umarł?



Cześć, jestem świeżo po obejrzeniu 2 sezonów Code Geass, i wiecie co wam powiem? Żałuję, że nie zobaczyłem go wcześniej. Kreska może nie pierwszej jakości, ale to nie jest najważniejsze, całego uroku produkcji dodaje ciekawe poprowadzona fabuła, genialny soundtrack (poniżej podam kilka epickich nutek) i bohater, który przypadł mi do gustu już od początku serii. Żeby nie było kolorowo muszę się przyznać, że do Code Geass zabierałem się 3 razy, na początku sprawdziłem 1 odcinek, zapomniałem o nim na 2 tygodnie.... później 2.. i ta sama sytuacja, dopiero za trzecim razem postanowiłem dokończyć Geassa i żałuję tylko jednego. Tego, że już się skończyło.

Wszyscy wiemy  jak potoczyła  się  końcówka serii (Ci którzy nie wiedzą nie czytać, lepiej sami się przekonajcie bo warto :))a mianowicie zamach na Lelucha i jego śmierć- Tylko czy na pewno? Myślałem nad tym sporo i wydaje mi się, że wysnułem parę teorii które mogą sprawić, że jednak nasz bohater miał przygotowany jakiś plan i wyszedł cało z opresji. 
Moim zdaniem Lelouchu upozorował własną śmierć, dlaczego? Odpowiedź może i nie jest prosta ale nasuwa się po pewnym czasie. Charles imperator Brytanii po pokonaniu V.V uzyskał nieśmiertelność, i według mnie gdy został wciągnięty przez świat C.C  na rozkaz młodego księcia(co równałoby się ze śmiercią) przypadła ona naszemu bohaterowi. Jeśli ta teza znalazła by swoje potwierdzenia nie mogło by być opcji  w której Leluchu umiera , mógł udawać jedynie martwego.
  
Drugą wskazówką jest końcowa scena ostatniego odcinka gdy C.C jedzie na wozie wypełnionym sianem  powożonym przez tajemniczego woźnicę. Głośno rozmyśla nad Geassem i jego wpływem na samotność człowieka,  w pewnym momencie pada pytanie kierowane imiennie do naszego protagonisty.Niestety nie jestem do końca pewny czy C.C zadała pytanie sama sobie czy też woźnicy. Jeśli zadała by je mężczyźnie to zagadka została by rozwikłana natychmiastowo. (Może to jednak wewnętrzny dialog kobiety?)- Tego niestety nie wiem. Łącząc jednak ze sobą te dwa wątki możliwe, ze woźnicą jest nie kto inny jak sam Lelouchu. ( chciałbym, żeby tak było.) i teoria stawiana przez część fanów tego anime odnośnie śmierci bohatera upada.

Osobiście nie wierzę,  w to, że osoba posiadając ogromną broń w postaci swojego intelektu nie znalazła innego wyjścia z sytuacji niż śmierć. W sytuacji gdyby moje zdanie znalazło odzwierciedlenie w rzeczywistości i koniec 2 sezonu byłby zapowiedzią kolejnych  przygód to byłbym rozczarowany.  Uważam serię za skończoną w idealnym miejscu i czasie,  dającą nam fanom możliwość snucia własnych wersji zakończeń, domysłów, planów, tak jak ja zrobiłem to w tym krótkim przemyśleniu. 

A jaka jest wasza opinia na temat śmierci Leloucha?
Muzyka którą obiecałem na początku :):
Ikar :)

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurwo jebana nie usuwaj moich komentarzy gruby xD

    OdpowiedzUsuń